Varför ska man vara snäll?

Jag hade planerat att skriva ett inlägg idag med ämnet - varför man ska vara snäll. Alla vet väl i teorin varför. Man ska vara snäll för att det är etiskt rätt och för att jag gör andra människor glada. Vissa kan se det som en egoistiskt handling för att man själv kanske mår bättre efter att man har varit snäll än vad den som handlingen var riktad mot gör.

Snällhet för mig är en självklarhet. För oavsett humör och andra störande faktorer ska man inte rikta ett otrevligt beteende mot andra. Jag påstår verkligen inte att jag är världens ängel men jag är väldigt mån om hur andra mår och har en tendens att bry mig lite för mycket ibland. Som imorse när jag köpte frukost till min vän bara för att jag visste att hon skulle ha en dålig dag.

Små saker kan göra mycket. Snälla personers goda gärningar kan göra någons dag samtidigt som att otrevliga personer kan få en hel dag att rasa samman. Tänk på hur ni behandlar era medmänniskor, ALLA har känslor.


Kommentarer

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0