god put a smile upon your face

nr 9 - min tro

Jag har ingen speciell och anmärkningsvärd tro när det gäller religion. Visst har jag konfirmerat mig, men mest för presenternas skull.

Dock har jag en tro som handlar om att en positiv person som ständigt är nära till skratt klarar sig bättre i livet än andra. Nu syftar jag inte på en oseriös positivitet, utan på den positiviteten som inte bara "drabbar" sig själv utan som även sprids vidare till andra. Jag själv blir jätteirriterad när en vän, kompis eller bekant(ja det finns skillnad mellan de kategorierna) är otrevlig eller snäser utan någon som helst anledning. 

Nu vill jag inte få detta att låta som att jag vore ängeln sänd från ovan. Men jag skulle, ödmjukt, vilja påstå att jag har varit rätt duktig på att hålla en positivitet i mitt beteende mot andra. Även fast jag har varit deppig for no reason, även fast mitt självförtroende sviktar och även fast jag har fått onödiga kommentarer riktade mot mig har jag aldrig varit elak mot någon. Jag har försökt vara trevlig mot alla (trots min blyghet). Och jag tror att detta har lönat sig. Jag känner att jag varken skulle kunna eller vilja ha ett bredare kontaktnät.

Dessutom har en snäsig och negativ inte precis någon lovande framtid. Det är inte så fantastistiskt attraktivt om jag får säga mitt.

Kommentarer
Skrivet av: Cicci

Väl talat mate!

2011-01-26 @ 21:42:30

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0