S.O.s the tiger took my family

nr 3 - min familj

So lets see. Familjen Larsson består av sex medlemmar som jag kan berätta lite om här nedan.

Kajsa "Mamma" Larsson:  Mamma är gift med min pappa men hela familjen är överens om att hon borde ha gift sig med Paul Anka istället. Hon börjar snabbt som blixten närma sig femtio, vilket jag absolut inte talar om bara för att jag vet att hon läser bloggen och kommer bli arg, absolut inte därför. Förutom att hon skrattar åt det jag säger som inte är ett skämt och att hon inte skrattar åt det som är ett skämt är hon världens bästa mamma som genom alla år har ställt upp för mig i ur och skur och som jag har visat för lite uppskattning till. Jag vet inte hur många hästar hon har fått rykta, eller hur många bett hon har fått tvätta genom tiderna. Detta är jag evigt tacksam för mor.

Håkan "Pappa" Larsson: Pappa däremot får jättegärna vara gift med mamma. MEN han borde ha tänkt ett steg längre vid efternamnsvalet och tagit mammas gamla "Håkansson" istället. Det hade väl ändå varit något. Det skulle kunna göras en realityserie om pappa. Visserligen hade jag kanske varit den enda tittaren. Han är ju trots allt skåning. Men faktumet att han har hakat på "K" och "du kan va" trenderna gör på något sätt honom lite mer skön än han i grund och botten är. Förutom att dina skämt om att det blir "lök och svamp" till middag är lite yesterday i och med att vi nu för tiden tycker om sådant, är du helt ok i och med att du hämtar mig från träningarna.

Jesper "biffen" Larsson: Vill ni hitta Jesper kan ni leta på Frukt och grönt på ICA eller på närmaste gym. Är han inte där kan ni alltid kolla i rummet bredvid mitt. Jesper är två år äldre mig och har alltid varit det. That's true. I alla år har jag varit stolt över honom, yes you heard me beppe, sett upp till honom och varit imponerad över hans prestationer både i skolan och utanför. Det är väl inte förrän nu på senaste tiden som vi har fått en lite bättre relation, och det är jag glad för. Någon dag skulle vi ju kunna äta chips och dipp tillsammans, kanske.

Jacob "knatte" Larsson: Minstingen i familjen har vi då här. Och jag måste på en gång erkänna att han är det roligaste kryp jag varit med om. Alltid glimten i ögat och nära till skratt. Han har en oerhörd självdistans och kan driva om sig själv på ett sätt som ytterst få människor kan. Och då är han ändå knappt 12 år. Han är även väldigt intelligent, vilket får mig att känna mig pretty much värdelös till och från. Att bli utklassad av en 12-åring är inte sättet jag får upp nosen i vädret på direkt. Jag är stolt över dig Jac66!

Den sista familjemedlemmen är inte värd att nämna. And it's not because she's black. (kaninen).


Kommentarer
Skrivet av: M o P

Du är rolig du:) Tack för ett gott skratt och den härliga skildringen. Puss

2011-01-12 @ 22:47:48
Skrivet av: mp

:) go du är!

2011-01-12 @ 22:51:43
Skrivet av: J

STOR lajk på bilden med håriga bröstet! Vilken man säger jag bara, vilken man!

2011-01-12 @ 23:26:49

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0