put on your dancing shoes

Nu är det dags för punkt nummero zwei från listan. "Låtar som berör".

Jag berörs av all slags musik men på olika sätt. Sättet jag berörs på som jag gillar mest är den känslan man får av glada, hoppiga låtar. Låtar som får en att vilja dansa fult och som får en att sjunga med. Som här om dagen när vi var på promenad, jag och iPoden, gick jag i mörkret och dansade till Movits. Det må låta lite smågeekie och skumt, men man känner sig liksom ett med omgivningen för stunden. Om ni lyssnar på en låt med dom förstår ni nog vad jag menar.

Jag kan inte specifikt peka ut låtar som berör, för det finns ett alldeles för stort sortiment av dessa. Jag blir nog mer berörd av kombinationen bestående av en skön artist som tilltalar mig och dess schysta platta än av en enstaka låt. Artister som uppfyller de kraven enligt mig är till exempel Andreas Grega, Paolo Nutini, Isak Strand och Oskar Linnros.

Kommentarer

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0