"Värme är som solen, som är som ett bi i en varm låda."

Dammig och bortglömd hittade jag häromdagen en bok full med dikter om värme. Boken kommer från en epok i mitt liv då man var dag stod inför valet "vem ska vara min bästa vän idag?". Den epoken. Tredje klass. Låt mig bjuda er på några dikter från kända ansikten som hänger kvar än idag.
"Spisen är varm, jag bränner mig lätt. Kärlek är svår, jag drabbas rätt lätt. Det kommer rosor med posten, dom är röda och är från dig. Jag sitter i bastun och tänker på dig. Och jag hoppas att du kommer till mig. Strömen bryts och blixten slår. Det ringer på dörren och där du står. " - Jennie "jennla" Larsson - 9 år.
"Jag går på stranden här nere i Spanien. Solen steker vinden smeker. Plötsligt ser jag några håriga greker. Jag ropar 'tjena hej vad heter ni?'. Dom sade 'Extopompaonsatsiki'. Oj oj oj låter jätteskoj, men nu måste jag dra så skepp ohoj. Men hör ni vad är det där ompiompiompappa? Låter kul ånej en komet, jag dör men jag fylls med värme. Min mage kittlar till jag vaknar i ett annat land. Jippi jag föds igen..... SLUT!" - Carl wilhelm - 9 år

"Jag går i öknen. Värmen stiger. Inte en skymt av vatten, men jag hör en beck. Jag går i den kok heta sanden. Jag hör att jag kommer närmare. Tillslut så blir allt svalare. Tillslut så vaknar jag och märker att det bara var en dröm. " -Adam Kron - 9 år

"Jag kör go-cart, men motorn är varm. Mitt avgasrör brinner, jag kör 1000 varv. Jag hoppar av i farten, det kommer en dåre. Jag står i vägen hjälp, smock, nu är jag död." - Nils Brandsma - 9 år

Allt är oredigerat. Rätt talanfulla om ni frågar mig. Än finns det hopp!

Kommentarer
Skrivet av: Cicci

Hahaha åh så himla fint!

2011-08-02 @ 02:04:54
Skrivet av: S

Hahahahahahha Cw <3

2011-08-02 @ 15:00:17

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0