En spontan dag

Jag älskar när det händer en massa. Helst ska det vara spontana grejer, sånt som man inte behöver planera, utan bara göra. När man slipper stressa upp sig för att något ska skita sig och förstöra planerna. Ja, jag hatar planer. Nej det gör jag inte alls det, nu överdrev jag verkligen. Men det är otroligt skönt att slippa dom, alla måsten.

Min dag då, min "befriande" dag, började ute i solen med glajjorna på huvudet och en kalle anka tidning i handen. För tro det eller ej, Kalle anka är en assoft kille att fly undan med ibland när avkoppling står på schemat. Helt plötsligt slinker ett sms in, och inte från vem som helst, utan från min underbara vän Måns som snart ska lämna oss för ett år i USA. Frågan löd följande "jag ska till nacka forum, följ med!". Efter ett samtal till Nils och lite tillfräshande satt jag på bussen mot en spontan shoppingtur med två bra grabbar. "Bättre sent än aldrig" sa jag när jag spontant bestämde mig för att införskaffa en webcam.

Väl ute på Värmdö igen bestämde jag, Fanny och Frida oss för att spontant köpa pizza och sätta oss och glazza i solen vid hamnen. Det är förjävla fint ute på värmdö på sommaren ska jag säga er alla stadsbor. Speciellt vid spontana tillställningar.

Just nu sitter jag spontant inne på skype och lyssnar på när Tom och Nils skriker på varandra. Dom spelar tydligen något spel. Sådär spontant som man kan göra en kväll då man inte har något annat planerat.  


Kommentarer
Skrivet av: Fanny

Jag måste bara försvara mitt huvud och säga att det inte ser ut så där.

2010-06-28 @ 10:00:20
URL: http://www.plasthalvfinnen.blogspot.com

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0