boom boom booom

Nu kära barn ska jag berätta lite mer specifikt om min semester med bilder som hjälpmedel.

Allt började i Orlando där vi skulle övernatta tre nätter och komma in i dygnsrytmen inför kryssningen så att vi skulle vara pigga och fräscha tills dess. Ena dagen var vi på Universal studios där vi bland annat åkte en as-o-häftig hajrunda... Men att se shrek i 4D var bland det mest fantastiska jag varit med om.

Dagen efter var på en outlet där jag hittade lite smått och gått. Inga konstigheter.

Efter några dagar går vi på båten freedom of the seas. Här skulle vi komma att gödas och glassa i en veckas tid.

En av öarnarna vi stannade på var en Bahamas ö som var söt som ett litet as. Ser ni byggnaderna. Jag blev kär. Vädret kan vi dock diskutera om det ens är värt att nämnas i min fläckfria blogg.

På kvällarna åt vi graciösa middagar då man ibland skulle vara uppklädda ut i tåspetsen eller bara casual som man så fint använder här i bloggvärlden. Varje kväll hade vi sällskap med en annan svensk familj. Denna turkiska kypare som vi servades av tyckte att det var väldigt svårt att säga Håkan och Ulf, så det blev till slut Haakan och Gulf. Kul tyckte vi. Vi jävlades dessutom med kyparen som hade svårt för att komma ihåg vem som var vem, så vi böt platser varje kväll. Hehe.

Det fanns även en teater på båten där det varje kväll hölls olika slags föreställningar. Lägg märke till den asfräna frillan. <3

Här kunde jag gotta mig dem minuterna solen var framme. Glutta ut över havet, följa delfinernas hopp med blicken. kanske inte.

Och så anlände vi till vår första karibiska ö, St Thomas.

Här fanns det inget att se förutom löpande leguaner. Det är ju inte helt fy skam, verkligen inte. Snarare tvärtom, speciellt pappa blev helt till sig.

Tredje och sista ön var St Maarten. När vi åkte in med båten i hamn blev vi bemötta med detta vackra vädret och vi hoppade glädjeskutt. Men efter den 20 minuters långa promenaden till stranden var solen puts väck.. Men visst var det fint? får fjärilar i magen av det.

Denna båten är ett systerfartyg till Titanic. Tänkte att ni absolut ville veta det.

När vi inte glassade med glassar spelade vi ofta spel. Det var asgrymt säger jag er. Det var familjen Larsson, Gulf och CO och småungar som hängde där. Fascinerande.

Sen var det dags för att lämna båten. Jennie var ledsen som en asledsen gnu. Men come aaan, be happy.

Vi hyrde en monsterbil och styrde mot Cape Coral där vi skulle spendera vår sista vecka i florida. Här åker vi längs everglades. Ett oerhört stort "träsk" fullt med små söta och oskyldiga aligatorer.

Här har ni det smutta huset. Och monsterbilen. Och våra tio tusen resväskor. Plus lite till.

Fågeln var bland de fulaste jag sett. Jag tyckte synd om den efter mina onda tankar och lade in denna bilden endast på grund av sympati.

Vi var i tampa och kolla på NHL hockey. Tampa - montreal.

Besökte även en andra och en sjukt värdelös outlet.

Sedan återvände vi hem till placet där vi hör hemma. Nämligen i vår lilla snögrotta på värmdö.


Nu har jag inte sovit på cirka 30 timmar. God i´m a krigare!

Kommentarer
Skrivet av: E

Härligt att ha dig tillbaka min lilla flicka. Seems like you've had a great journey. Nå, ingen engelska för min del men.. Jag är väldigt besviken över att vi inte fick några närbilder på dessa ökända ( eller ska jag kanske säga okända) Krokodiler.. Lite giftormar hade dessutom inte suttit fel i mina ögon ;). Och denna shopping.. Vart tog kläderna vägen :D, Men jag är glad att du är hemma Hoppjärka, har saknat dig här hemma! Välkommen till den snöiga världen! ;)

2010-01-05 @ 19:55:12
Skrivet av: Hubbe

Helsike vad häftigt de verkar ha varit där!

Ska utan tvivel flytta till USA och jobba om några år, och bo i Florida...

Är du brun då?

2010-01-05 @ 21:06:01
URL: http://skrob.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0