Visdomsord från Jennla

Människor är snikna organismer. Vi har allt för lätt för att anförtro oss till människor, säga för mycket om oss själva som vi egentligen inte vill att folk ska veta. Men samtidigt som vi har så himla lätt för att lita på folk går vissa omkring och snackar bakom varandras ryggar. Sprider ut det superhemliga som man egentligen inte vill att någon ska veta. Bara för att det kliar så i fingrarna för vissa att sprida ut det.

Jag är så trött på människans sätt att fungera. Vad finns det för logik i det hela? Vill man inte skapa tillit? Jag känner själv att jag tycker att det är jobbigt med människor som ska veta så himla mycket saker, som verkligen vill gräva sig djupt in och veta varenda liten detalj om vad som är aktuellt i mitt liv. När man vet att just denna människa dagen efter har informerat halva sveriges befolkning. What´s the point?

Så kära läsare, om en person, spelar ingen roll om det är en nära vän eller en bekant som behöver prata med någon anförtror sig till er. Backstabba den inte. Man ska inte ens behöva säga orden " säg inte det här till någon". För det ska man förstå ändå. Det är en gyllene regel som varenda jävla människa som har lite värdighet ska följa. Och om du nu vet med dig att du har svårt för att hålla inne en hemlighet, säg att du är sniken organism då innan det är försent!

Kommentarer
Skrivet av: Hubbe

Jag håller med dig, jag är väldigt dålig på att backstabba.

Fortsätt med visdomsord!

2010-02-10 @ 21:04:30
Skrivet av: C

TACK för att du är så smart!

2010-02-10 @ 21:22:48
URL: http://cruelty.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0