man måste dö några gånger innan man kan leva

Perfektion är ett fult ord tycker jag. För det finns inget som är perfekt. Absolut ingenting. Och det som nästan är perfekt blir inte perfekt i och med att det just är perfekt. Perfektion är tråkigt och opersonligt och ytligt. Det tycker jag inte om. Däremot tycker jag om en himla massa andra saker, och det är väl lite det jag vill få fram med detta inlägg. Jag tycker om när det finns lite sprickor och lite smutsiga partier. Något man kan putsa på. Om ni förstår vad jag menar? Jag blir lite ledsen över att folk strävar efter perfektion och ständigt går omkring med dålig självkänsla i och med att man inte kan nå dit strävan leder. Alla människor som visar respekt mot andra människor är bra tycker jag. Inte perfekta. Men definitivt bra, till och med bättre än bra.  :))


Kommentarer
Skrivet av: Cicci

Kloka ord en klok kväll

2010-12-09 @ 00:22:21
Skrivet av: Cicci

Nejjjjj nu lät jag osmart igen

2010-12-09 @ 00:22:46
Skrivet av: Pauline

True!!

2010-12-09 @ 18:32:49
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0