dagens observationer

På bussen i morse la jag märke till samt tänkte på några saker.

1. Ni vet att man säger att man "rullar tummarna" när man har tråkigt. Jag har alltid trott att det har varit något man bara sagt och gjort för att det låter hysteriskt roligt. Men nej, gubben bredvid mig satt hela resan och rullade dom där jävla tummarna. Visserligen kunde han ha varit hysteriskt rolig och bara skojat med mig. Men chansen känns för liten för att jag ska kunna tro på den.

2. Män med stora jackor borde inte få sitta längst in. Sen att dom missuppfattar sin egen storlek och breder ut sig så mycket det bara går gör bara saken lite bättre. I slutet av resan sitter man bokstavligen på golvet. Det är inte fy skam det heller.

3. Borde inte faktan att bussarna ALLTID är fulla, få SL att skicka ut fler bussar? Nej jag ska inte vara som alla andra och PMSa på SL. Dom har det tillräckligt tufft på vintern.

4. Den fjärde och sista saken jag tänkte ta upp är mer en fråga till er. Tycker ni att det är pinsamt att ha för hög volym på iPoden när ni åker buss/tunnelbana/tvärbana/tåg? Det tycker nämligen jag.


Kommentarer
Skrivet av: S

Beror på om det är bra musik eller inte! Häromdagen satt jag bredvid en snubbe som lyssnade på indisk musik. Det kanske inte är så jääättecoolt..

2010-12-01 @ 19:32:43
Skrivet av: Hubbe

Sköna observationer. Bra glott.



3.an undrar jag också över, dem glömmer ju typ bort att skicka varannan buss (ja, det kommer ju ingen så man får ta nästa) och då har den blivit proppfull så man får stå trångt hela resan. Jävla u-landsproblem.



4.an är också klurig. Eller... jag tycker nästan oavsett musik, att det är pinsamt. Ännu värre när någon sitter och spelar upp en låt på sin mobil (hur kul låter ett sådant diskant ljud) och sedan dessutom sitter och sjunger med i texten. Detta hände mig förra veckan.



Ho, ho, ho!

2010-12-01 @ 20:53:14
URL: http://skrob.blogg.se/
Skrivet av: Mannen i stora jackan

Sätt dig någon annanstans då =(

2010-12-02 @ 21:43:49
Skrivet av: jennie

;)

2010-12-03 @ 08:21:08
URL: http://jennlaa.blogg.se/
Skrivet av: Pauline

Neeejrååå man får ha bra hörlurar helt enkelt som inte "låter igenom" :D

2010-12-03 @ 13:23:50
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0