ytlighet, blää

vill ni veta en sak som jag verkligen ogillar? (ni svarar inte nej på den frågan). Det är ytliga människor, jag syftar inte på dom som är måna om sitt utseende och heller inte dom som vill att dens "kärasta" ska se bra ut. Utan jag syftar på dessa människor som kan påpeka någon annans utseende. Det kan vara smågrejer som att din frisyr ser konstig ut, eller att tröjan du tyckte var så fin och speciell på sitt egna sätt inte alls faller sig i smak för denna "ytliga personen" i fråga. Det irriterar mig så in i bomben.

Jag förstår och kommer aldrig förstå VARFÖR man ska bry sig om någon annas utseende. Jag känner mig bara allmänt obekväm när någon påpekar min klädsel, jag tycker inte om att bli synad från topp till tå. Jag själv kan kanske anses som ointresserad då jag inte lägger så mycket energi på att kommentera om någon har ett nyinköpt plagg, visst det händer. Men det är inget jag fokuserar på. Just för att jag inte tycker att klädseln spelar någon roll.

ni tycker säkert att jag är lite cp i huvudet, men jag är verkligen ointresserad av mode och trender. Jag går in i en affär, tar det som jag anser vara snyggt och köper det. Om nu ekonomin vill med sig..  

Tack om ni tog er tid att läsa detta, kommentera gärna vad ni tycker om det här.
För och mot argument vore skoj. (nälla?)

oj jävlar.. långt inlägg, tror det är nära ett världsrekord.
So long mina ytliga/oytliga läsare

Kommentarer
Skrivet av: cici

jag håller med (y)



kul kommentar va? men jag tycker du sa det bra där, jennlo!

2009-09-25 @ 18:53:26
URL: http://cruelty.blogg.se/
Skrivet av: Hubbe

Bra poäng, stark inledning där i början.

Nån som sagt nåt ytligt på sistonde till dig? Verkar i alla fall så.

Den jäveln.

Eller?

2009-09-25 @ 23:38:53
Skrivet av: Voldemort

Mycket bra svenska:)

2009-09-26 @ 12:36:51
Skrivet av: Anonym

mikket bra svinska

2009-09-26 @ 15:34:50

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0