det där med bussresor

det finns så mycket man kan skriva om när det gäller just bussresor. Det är där man träffar de mest konstiga människorna och det är där man känner de mest motbjudande lukterna. Som idag på bussen på väg till skolan så var det fullt överallt på bussen förutom breve just denna feta turk i 50-60 års åldern. Jag satte mig ned och tänkte inte mer på honom fram tills jag började känna lukten, och ni vet att när man väl känner lukten, då är det kört. Inte nog med det så var han som sagt rätt överviktig, så inte fick jag den plats jag behövde för mitt breda arlse. Och som ketchup på moset så ska han såklart sitta och tjuvkika när jag smsar, snubben körde inte på något diskret sniikypik utan han vände rejält på huvudet och satt nästan med näsan mot displayen. Till sist fick jag nog och vände på huvudet och stirrade ut honom, då kände han sig träffad och kolla diskret ut genom fönstret. När jag sedan fick bekräftat att han skulle av vid nacka trafikplats och därmed inte skulle störa mig hela vägen till HEJ-JAG-FÅR-SNART-ETT-NERVSAMMANBROTT, så blev jag överlycklig. What a feeling.

Kommentarer

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0