mittwoch

min nya hobby, som ni kanske märkt är att sätta in tyska ord lite här och där. eller ändra vissa ords klang till en mer tysk klang. har jag blivit hjärntvättad efter 4 år tro?

Joo, på no lektionen idag så kom vi på något vänster in på hur man böjer ordet bastu i plural.  vi ska satt och försökte komma på det. bastuar, bastus, bastunar. jag gud vet vad vi försökte med. till sist så kom vi på att vi nu lever i en moderna tid och använde oss av datorn och sökte på det. det heter en bastu flera bastur. Låter sjukt jättefel. var tvungen att dela med mig av detta, ni lär ha användning av det. typ när ni ska säga "nu ska jag gå och basta i mina bastur". :)

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

JAG SA RÄTT HELA TIDEN SÅDESÅ!

2009-03-18 @ 19:39:30
Skrivet av: malin

namnet kom int me ;)

2009-03-18 @ 19:39:53

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0