skolsugen

redan efter första dagen så är man helt jävla slutkörd och fullproppad med information. idag fick vi reda på alla datum då nationellaproven ska vara.   Men en sak som gjorde mig rätt motiverad, fyfan vad jag älskar ämnet svenska i skolan. inte för att jag är särsklit begåvad, men ibland när vi skriver uppsattser så kan jag få till några riktigt bra reflektioner mm i texterna.. och så satt jag och tänkte lite, jag vill nog bli journalist som jag bestämde mig för i 6an. har ju efter det gungat fram och tillbaka mellan andra alternativ som har förvirrat mig så jag hamnat helt utanför målriktningen. och så tänkte jag ännu lite mer, varför inte starta en egen tidning??? 

cicci har redan frivilligt ställt upp som fotograf, så så fort jag har startat tidningen så lyfter jag på luren och ringer henne:) hoppas att hon sitter arbetslös och stickar med påsar under ögonen som hänger ned till hakan så att hon tackar ja till erbjudandet på en gång:) 

ge mig lite tips om vad den tidningen skulle heta:P

aa... lite framtidsplaner.. eller ska man säga drömmar? 

Kommentarer
Skrivet av: C

Haha, klart jag tackar ja på en gång. Jag ska sitta och vänta tills den dag då du ringer mig och säger... "Dagen har kommit. Lyckan skall vända våran åtrovärda samvaro. Tidningen skall tryckas. We will make history." Tja, eller någonting liknande..



Tidningen måste heta någonting som väcker intresse hos läsarna.. Hmm.. "Jennies tidning" ?

Det låter oerhört intressant tycker jag!

2009-01-10 @ 21:00:05
Skrivet av: jennie

hahahahaa, helt obeskrivligt intressant xD

snart är dagen inne :) I promisse!

2009-01-11 @ 19:34:57
URL: http://jennlaa.blogg.se/
Skrivet av: alma

härligt där Jennie!!! :D Jag hade exakt samma tanke för typ några veckor sen :) Dock ej en tidning :P <3

2009-01-20 @ 08:49:16
URL: http://almaranebo.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0