lilla jennla

i sommras så konfirmerades ju jag, och då när vi sedan var klara så fick man en bibel och en psalmbok. ledarna hade valt ut berättelser eller citat till var och en. tänkte skriva ner min och se hur många som förstår :P

"min vän säger till mig: kom min vackra flicka, kom ut!
vintern är över, regntiden är förbi.
marken täcks av blommor, sångens tid är inne,
turturduvan hörs i vårt land.
fikonträdet får kart,
vinstocken går i doftande blom.
Kom, min älskade, min vackra flicka, kom ut!
Min duva bland bergets klyftor,
i klipphyllans gömsle, låt mig se dig,
låt mig höra din röst!
din röst är så ljuv, din gestalt så skön."

Svar: nej jag är inte religös. tycker bara att det är coolt :)

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

vackert

2008-10-23 @ 14:26:43
Skrivet av: Anonym

dom tyckte nog att du var ganska vacker. eller nått!

2008-10-23 @ 17:20:37
URL: http://cruelty.blogg.se/

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0