stallet 24/7

sönderjobbad, solsting, ont i fötterna, sömnbrist. jaa, allt detta plus mycket annat drabbas man av när man jobbar som en nörd. men ändå är det så sjukt kul att jobba, när man vet att plånboken blir fetare liksom. visst får jag inget ledigt detta sommarlov men jag kommer däremot ha lite pengar att leva på sedan. och vila, det kan man faktiskt göra i graven. visst säger man så:)   kan berätta lite kort om mina jobb, först så har vi värmdö hund och kattpensionat. där går jag ut med hundar några timmar om dagen. sedan har vi ponnyrundor som jag bara har någon dag då och då, då går jag i tre timmar med en liten ponny och låter barn rida. det är där jag har bäst timm-lön. För att jag ska få sätta igång en polle sedan till ridskolan börjar så måste vi jobba en vecka i stallet. alltså städa en hel del, det är tredje jobbet. Det fjärde har jag faktiskt inte fått ännu. det är cafe och resaurang gustav, jag har provjobbat med johanna två dagar. den 4e aug ska jag provjobba ensam. så då får vi se hur det blir :D!

<3


Kommentarer

Skriv här:

Ditt Namn:
Är du lat så klicka.

Email, visas inte

Haru en blogg?

Du tycker...?:

Trackback
RSS 2.0